Sepet

Porselen Yapımı Politikanın Yeni Bir Grameri İçin

Monokl YayınlarıPorselen Yapımı Politikanın Yeni Bir Grameri İçin

İndirimlerden haberiniz olsun ister misiniz ? İndirim Alarmı Oluştur

283,13 TL
Vergiler Hariç: 235,94 TL
0 kişi tarafından görüntülendi
Tahmini 25-02-2025 Salı kargoda

Öne Çıkan Özellikler

Ürün Özellikleri
Basım DiliTürkçe
Basım Yılı2025
BoyutNormal Boy
ithalatci/-yetkili-temsilci/-ifa-hizmet-saglayiciKendisi
menseiTR
Sayfa Sayısı401-450
Setli/TekilTekil Ürün
YazarSusan Grau
Öznelligin politik insasina (veya daha dogrusu politik öznellik üretimine, yani çokluk-yapmaya) karsilik düsen uzun güzergah bizim “fakirlik” dedigimiz bir paradokstan baslar.; Fakirlik derken, fiziki ve maddi yoksunlugu, yani basitçe mahrumiyet durumunu degil, eksiklikleri ve mahrumiyetleri telafi etmek için iliskiler ve isbirlikleri gelistirme ihtiyacinda olma olgusunu kastediyoruz.; Gerçekten de ortak bir öznellik üretimi süreci bize göre iki temel gücün iliskilenmesi yoluyla mümkündür.; Birinci kuvvetten az evvel bahsettik: Klasik bir metaforla buna “fakirligin gücü” diyebiliriz.; Bu belli bir zamanda beliren ontolojik bir devamsizlik yoluyla kendini ortaya koyan bir kuvvettir: Bu, egilimsel olarak mutlak bir yoklugun, güce açilan bir ihtiyacin, artik baskilanamayan bir arzunun zamanidir.; Fakirligin gücü o halde, insanlik durumunun aslen hazir ve yatkin oldugu kategorilerin üzerinden siçramanin gücüdür.; Bu siçrama daha önce görme firsati buldugumuz üzere zaman zaman boslukta ve bosluk üzerinde gerçeklesebilir: Elbette bir riske girmek anlamina gelir fakat, her durumda, hayal edilebilir hayat ve/veya özgürlük tercihleri bütününü kendi içinde tasir.; Sonuç itibariyla fakirlikten ortak olanin ontolojik insasina sevk eden artzamanli, geçici bir güzergaha ihtiyaç vardir.; Spinoza, cupiditas’in (ask, yani öznenin, eger fakirse içinde tasidigi güç gelistirme arzusu olarak) conatus’a kiyasla (fakirlik, kendi hayatini korumaya dair asli girisim), devamliligini göstererek bunun bir tasvirini verir.; Böylece birincil kuvvetten (fakirlik), ikinci güce (ask) nasil geçilecegini görmüs oluruz.; Fakirlik için oldugu gibi “ask” kelimesiyle de hem klasik (Platoncu) ask metaforunun bir tekrarini, hem de bunun altüst edilmesini kastediyoruz: Platon’da ihtiyaç ve ask organik olarak birbiriyle iliskiliyken, bizse burada birinden digerine geçisi saglayan üretici devamlilik baginin (ve paradoksal olarak ontolojik siçramanin) anlasilmasi söz konusudur.; Böylelikle tamamen olumlu bir dönüm noktasina variyoruz, zira fakirlik kisaca, varligin mümkün bir çogalmasina dogru bir açikligi, gerilimi ifade eder.; Bedenlerin ve/veya ortak olanin sürecinin devamsizligina basit bir atif yapmanin, simdiye kadar bize sahici bir açiklik perspektifi saglamadigi açiktir –zira bu atif, sadece bizim kötü-olusumuza vurgu yapiyordu–, buradaysa aksine fakirligin ve askin kuvvetler, yani güçler olarak yeniden kesfi bize tutkulardan yola çikarak olumlayici bir kaçis hatti, varligin kendisini kat eden ve çokluk-yapmanin insa ettigi telos’un maddilestirilmesini görünür kilan bir geçis görmeyi sagliyor.; Nitekim çokluk-yapmaya bir devamlilik (felsefe için kuramsal, hareketler için entelektüel ve militan bir devamlilik) kazandirmamiza yardim edecek olan da tam olarak budur.; Ürün Adı: Porselen Yapımı Politikanın Yeni Bir Grameri İçin Ürün Kodu: 9786055159047 Yazar: Antonio Negri Basım Yılı: 2013 Kapak Türü: Karton Kapak Sayfa Sayısı: 200 Kağıt Cinsi: Kitap Kağıdı Çevirmen: Elyesa Koytak

Ürün Açıklamaları

Öznelligin politik insasina (veya daha dogrusu politik öznellik üretimine, yani çokluk-yapmaya) karsilik düsen uzun güzergah bizim “fakirlik” dedigimiz bir paradokstan baslar.; Fakirlik derken, fiziki ve maddi yoksunlugu, yani basitçe mahrumiyet durumunu degil, eksiklikleri ve mahrumiyetleri telafi etmek için iliskiler ve isbirlikleri gelistirme ihtiyacinda olma olgusunu kastediyoruz.; Gerçekten de ortak bir öznellik üretimi süreci bize göre iki temel gücün iliskilenmesi yoluyla mümkündür.; Birinci kuvvetten az evvel bahsettik: Klasik bir metaforla buna “fakirligin gücü” diyebiliriz.; Bu belli bir zamanda beliren ontolojik bir devamsizlik yoluyla kendini ortaya koyan bir kuvvettir: Bu, egilimsel olarak mutlak bir yoklugun, güce açilan bir ihtiyacin, artik baskilanamayan bir arzunun zamanidir.; Fakirligin gücü o halde, insanlik durumunun aslen hazir ve yatkin oldugu kategorilerin üzerinden siçramanin gücüdür.; Bu siçrama daha önce görme firsati buldugumuz üzere zaman zaman boslukta ve bosluk üzerinde gerçeklesebilir: Elbette bir riske girmek anlamina gelir fakat, her durumda, hayal edilebilir hayat ve/veya özgürlük tercihleri bütününü kendi içinde tasir.; Sonuç itibariyla fakirlikten ortak olanin ontolojik insasina sevk eden artzamanli, geçici bir güzergaha ihtiyaç vardir.; Spinoza, cupiditas’in (ask, yani öznenin, eger fakirse içinde tasidigi güç gelistirme arzusu olarak) conatus’a kiyasla (fakirlik, kendi hayatini korumaya dair asli girisim), devamliligini göstererek bunun bir tasvirini verir.; Böylece birincil kuvvetten (fakirlik), ikinci güce (ask) nasil geçilecegini görmüs oluruz.; Fakirlik için oldugu gibi “ask” kelimesiyle de hem klasik (Platoncu) ask metaforunun bir tekrarini, hem de bunun altüst edilmesini kastediyoruz: Platon’da ihtiyaç ve ask organik olarak birbiriyle iliskiliyken, bizse burada birinden digerine geçisi saglayan üretici devamlilik baginin (ve paradoksal olarak ontolojik siçramanin) anlasilmasi söz konusudur.; Böylelikle tamamen olumlu bir dönüm noktasina variyoruz, zira fakirlik kisaca, varligin mümkün bir çogalmasina dogru bir açikligi, gerilimi ifade eder.; Bedenlerin ve/veya ortak olanin sürecinin devamsizligina basit bir atif yapmanin, simdiye kadar bize sahici bir açiklik perspektifi saglamadigi açiktir –zira bu atif, sadece bizim kötü-olusumuza vurgu yapiyordu–, buradaysa aksine fakirligin ve askin kuvvetler, yani güçler olarak yeniden kesfi bize tutkulardan yola çikarak olumlayici bir kaçis hatti, varligin kendisini kat eden ve çokluk-yapmanin insa ettigi telos’un maddilestirilmesini görünür kilan bir geçis görmeyi sagliyor.; Nitekim çokluk-yapmaya bir devamlilik (felsefe için kuramsal, hareketler için entelektüel ve militan bir devamlilik) kazandirmamiza yardim edecek olan da tam olarak budur.; Ürün Adı: Porselen Yapımı Politikanın Yeni Bir Grameri İçin Ürün Kodu: 9786055159047 Yazar: Antonio Negri Basım Yılı: 2013 Kapak Türü: Karton Kapak Sayfa Sayısı: 200 Kağıt Cinsi: Kitap Kağıdı Çevirmen: Elyesa Koytak

Ürün Özellikleri

Ürün Özellikleri
Basım DiliTürkçe
Basım Yılı2025
BoyutNormal Boy
ithalatci/-yetkili-temsilci/-ifa-hizmet-saglayiciKendisi
menseiTR
Sayfa Sayısı401-450
Setli/TekilTekil Ürün
YazarSusan Grau

Bu ürüne henüz soru sorulmamıştır.

Canlı Destek